dijous, 21 de febrer del 2013

Resenya de la sortida al Pastuira

La sortida de diumenge passat prometia molta neu i emocions fortes, fita reservada només per a uns quants valents. Vam ser pocs però molt ben avinguts!!! Arribats a peu del camí que porta al refugi d’Ulldeter, ja vam començar a intuir que de la neu promesa, ni la meitat. Aquest fet ens va obligar a recular uns metres i deixar el cotxe a la pista d’esquí de sota l’estació de Vallter.

Una vegada equipats amb crampons, raquetes o esquís (que valent és l’Iñaki!!!), comencem una forta ascensió per la pista d’esquí que ens va portar fins al Coll de la Marrana al cap d’hora i mitja. Molta menys neu de la predita, però es veu que la tramuntana se l’havia endut. Parada tècnica per agafar forces i tornem-hi.

En aquest punt ja no tenia sentit seguir portant el material per la neu perquè n’hi havia ben poca. Llavors ens vam enfilar per la carena que ens portava fins al Pastuira (2.694m), on vam disfrutar d’un meravellós paisatge a 360º. Vam disfrutar d’un sol radiant i privilegiat, des d’on vèiem els núvols que tapaven el paisatge a cotes baixes. Aquí vam parlar de futures expedicions: quantes excursions pendents tenim, aneu-vos preparant!!!

Vam desfer el camí (que ràpid que es baixa!!!) i tornar al Coll de la Marrana. Aquí vam poder posar el cul a terra i baixar ràpidament per la neu, mentre observàvem com l’Iñaki disfrutava de la baixada amb els esquís. Parada a tocar el refugi d’Ulldeter: dinar, breu migdiada i guerra de neu (premi d’honor per en Gerard per la punteria)...... i tornada al punt d’origen.

Ja tenim ganes de tornar-hi.