dilluns, 10 de gener del 2011

Ja tenim constància que han fet els cims !!!

Vam sortir de la plaça del Pavelló a les 7,20 h 9 caminadors (7 "veteranus" i 2 de categoria promeses). Aproximadament a les 9 h arribàvem al punt d'inici de la ruta: les basses de Monars. A aquestes s'hi accedeix per una pista que es troba a mig camí a la carretera que uneix els pobles de Rocabruna i Beget. Tot i que el dia es va aixecar ennuvolat i gris, la panoràmica des de Monars és espectacular (Cabrera, Puigsacalm, Finestres, Bassegoda i fins i tot Rocacorba i el Montgrí).
A les 9,30 h. arrencàvem a caminar per la pista fins a l'inici del corriol. Per tal de fer la ruta circular (sense tornar per allà mateix), en el trencall vam agafar el corriol que davalla fins a la font de l'Avellanosa i que tot seguint-lo ens mena fins als Rasos de Monars sota el pic de les bruixes en uns 40 minuts. Un cop allà vam decidir improvisar i afegir l'ascensió al Sant Marc. Per això vam anar a trobar el coll de l'Arç (sota el Sant Marc), collet presidit per un faig centenari de dimensions espectaculars. D'aqui, ascensió i un cop a dalt (cap a les 11-11,30 aprox) esmorzar merescut. Cal dir que a banda dels entrepans habituals, del no res, va aparèixer una capsa de bombons que van ajudar, i molt, a endolcir la fredor de l'aire (Impagable!!)
Cap a les 12 h, un traguinyol d'anticongelant (ratafia i rioja d'en Manel) i cap al següent pic. Baixada pel coll de Sant Marc i pel caire fins al Pic de les bruixes, pic de perfil inconfusible al que vam arribar en una mitja hora escassa.
En la baixada, tot seguint el caire vam anar alternant les fagedes de la banda nord amb els prats de la banda sud fins arribar al Pla de la Serra, pas previ a fer el tram final de la sortida. Vam arribar al cim del Comanegra després d'uns 30' de bufets, però amb el premi d'atravessar una espectacular fageda i de seguir gaudint de les espectaculars vistes. Com que amenaçava pluja no vam fer esperar la baixada i en un 20' ja erem als cotxes per iniciar el retorn.
Destacables de la sortida :
- La secció infantil de la sortida : Cinta ("la campeona") i Pau "l'isard de Can Pesol" un 10 per tots dos!!
- Amb un 9'5 el casal d'avis de Camprodon: ens van acollir, donar de beure i escalfar al microones les carmanyoles.
- Amb un 9 els bombons, la pista acabada d'arreglar, que comences a ploure quan ja erem al cotxe, el ritme de la caminada i les vistes que ens van acompanyar en tot moment.
- Amb un aprovat justet : l'orientació d'un dels dos organitzadors (a veure si sabeu quin?) i els abductors d'en Pere (sort del radiosalil)
Salut i fins la propera.