dimecres, 28 de desembre del 2011

MUNTANYES DE PRADES

Aprofitant el pont de la puríssima constitució, una bona colla d’ ateneistes vàrem fer una sortida a les muntanyes de Prades.

Vam ser prop de quaranta, d’edats entre quatre i quaranta i ... tants, tots disposats a fer muntanya i compartir bones estones al refugi de Mont-ral.

El dijous, per començar a escalfar motors vam anar del refugi a La Foradada, una excursió pel mig del bosc de pi roig, roure de fulla petita i alguna alzina i un teix mig amagat.

Al tornar vam pujar als Motllats i vam acabar a Mont-ral, practicant vies d’escalada a la paret del refugi. divendres, baixant per la vall del riu, fins a les fonts del riu Glorieta, mas Forés i l’Ermita del Remei. Una excursió força variada, amb bosc, camps, travertins, penya-segats, tolls, rieres, molins i antics canals de rec. Tan distreta que una colla de valents ens vam atrevir a fer el camí de tornada, arribant al refugi quan ja començava a fosquejar.

El dissabte, després d’una nit boja amb cançons a la vora de l’estufa, ratafia, barreja i altres divertiments, vam anar a buscar el riu Brugent, baixant per camins i camps fins a Farena. L’excursió es va acabar al bar del poble, amb un cafetó calent per fer-nos passar el fred dels ombrívols carrers del poble.

Una gran experiència, no hi va faltar res; natura, jocs de taula, compartint bons menjars i beguda, molta gresca i bon ambient.